2013. július 26., péntek

Gránátalmás csirke marokkói kenyérsalátával


Szabi van, kedv lett újra (kivéve fotózni), ráadásul Dből a harmadik falat után a következő mondat bukott ki: “ Ha ezt nem posztolod, az emberiséggel bxxxxl ki.”
(És nem szokott olyan szavakat használni, mint a ‘posztolni’.) Én mindenesetre olyat nem tennék, viszont erre a receptre emlékezni tényleg érdemes.
A saláta a Casa Moroból, a csirke (ami eredetileg bárány) pedig nemzeti kincsünk, Váncsa úr Lakoma c. mesterművéből való. 





Recept négy főre.

Gránátalmás csirke

1 kg csirkemell
8 ek. gránátalmaszirup
5 ek. olívaolaj
1 ek. citromlé
só, bors

A húst felkockázom (nyársfalatnyi méretűre), a páchoz mindent összekeverek, a húst beleforgatom, legalább 6 órán át hűtőben hagyom.
A húsdarabokat nyársra húzom, és b 15p alatt készre sütöm. (Nekünk nem volt a nyaralóban nyárs, így most serpenyőben sütöttem meg.)
Fontos, hogy hagyjuk rákaramellizálódni a szirupot a húsokra.


Marokkói kenyérsaláta 
grillezett paprikával és paradicsommal

3-4 kaliforniai paprika (én zöld-sárga-pirosat használtam, csak mert úgy szép)
225g ciabatta kenyér, héj fele eltávolítva (vagy amilyen van, én házi mandulakenyeret tettem bele, mert az volt)
600g koktélparadicsom, lehéjazva (amit én nem tettem meg + sokkal kevesebb paradicsomot használtam)
4 ek. friss korianderlevél finomra vágva
2 ek petrezselyemlevél szintén aprítva
120g fekete olívabogyó
tengeri só és bors
+ ráadás: nekünk volt rukkolánk, abból is tettem bele egy –két marékkal

Öntethez
1 gerezd fokhagyma
1 púpozott tk római kömény, serepenyőben óvatosan megpirítva
1,5 ek édes vörösborecet (nekem citromos balzsamecet volt)
100g paradicsom (koktél)
4 ek. olívaolaj
3 ek. argánolaj, +1 1ek. argánolaj és fél ek. olívaolaj keveréke (ami nekem nem volt, viszont volt isteni bio szőlőmagolajam, aminek semmi köze az argánhoz, de az ételnek és nekünk sem fájt)


Elkészítés

  • A sütőt 220 fokra állítom
  • Míg a sütő melegszik, a felkockázott kenyeret a sütőben 10 perc alatt kicsit megpirítom (én meglötyköltem kevés olívaolajjal előtte)
  • Míg pirul a kenyér, a paprikákat felcsíkozom, majd a forró sütőben kb fél óra alatt készre grillezem (nem hámoztam meg).
  • Míg sül a paprika, elkészítem az öntetet: paradicsomot, ecetet és rómaiköményt és fokhagymát összeturmixolom, sózom, és elkeverem az olajjal. Ennyi.
  • Mikor minden kész, egy salátástálba beleteszünk az öntet kivételével mindent, és jól összekeverjük (eredetileg az öntet felével összekeverik a kenyeret, ezt skippeltem).


Tálaláskor a hús mellé szedem a salátát, amire mindenki annyi öntetet tesz, amennyit szeretne.

1 megjegyzés:

Linda írta...

Köszönöm szépen! :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin