2008. november 18., kedd

Birsalmás-chilis-mézes sütőtök krémleves

Először is teljesen témába vághatatlan közérdekű információ: jelentem, már semmi sem a régi…a Nógrádi ropi receptjét megváltoztatták, ugyanolyan levegős, ócska tésztája lett, mint a műanyagropiknak. Hát ez hogy történhetett?! Az egyetlen dolog, ami pontosan, megbízhatóan ugyanaz volt, amióta az eszemet tudom. Illetve amennyire vissza bírok emlékezni. Én már meg is gyászoltam. Lehet, hogy búcsút kell mondanom a gyermekkornak, a tinédzser éveknek, sőt, a húszas éveim is lezárultak? Mentőövet valaki!! Jesszus, Pilóta keksz meg Vaníliás karika még van, ugye?!  Be kéne spájzolni. Még jó, hogy legalább a Túró Rudinál észhez tértek, és megint a régi, jól megszokott étbevonót használják. Picit el vagyok kenődve.

 

 

Na és a recept.

Kábé egy hónapja halogatom a feltételt. Nem is tudom, hogy miért. Eredetit Chili és Vaníliánál találtam, de szituációból adódóan kicsit máshogy alakult a vége. Igazából nagyon pikáns lett, nem az, amit minden este megkívánok, hanem az a különleges fajta, amit a birsszezon eljövetelével újra szívesen előkapnék, jövőre is. Megjegyzem, másnap, hidegen, lábosból kanalazva meg még jobban csúszik. Pláne, mikor a kifelejtett vaníliát is végre belekevertem. De akkor eddig miért is nem tettem fel?! Lustulok, az van.

 

Birsalmás-chilis-mézes sütőtök krémleves


 Hozzávalók (4 személyre)

1 db kisebb sütőtök (kb. 80 dkg)

1 nagyobb szem birsalma

1 vöröshagyma finomra aprítva

7 dl zöldség alaplé

1,5-2 deci tejszín (nemtom, szemre ment, ahogy teccik)

fél deci édeskésebb fajta fehérbor (pl szomorodni)

vaj

2-3 db kisebb zöld chili paprika

2 ek. méz (ill. ízlés, továbbá a sütőtök/birs édessége szerint)

bors

fél rúd vanília v pár csepp vanília eszencia (amit az elején kifelejtettem)

 


Elkészítés:

  • Sütőtököt megpucolom, felkockázom.
  • Birset meghámozom, kimagozom.
  • Vajon megforgatom a hagymát, üvegesre párolom.
  • Belekeverem a tököt és a birset.
  • Fedő alatt picit párolom, meghintem sóval, kevergetem még egy picit, beledobom a chilipaprikákat (egyben), aztán pici borral felöntöm, és fedő alatt az egészet puhára párolom.
  • Ha megpuhult, felöntöm a zöldség alaplével, felforralom, majd robotgéppel pürésítem.
  • Ízesítem kevés frissen őrölt borssal, mézzel, belekeverem a vaníliát (én most eszenciát használtam), ha szükséges, meghintem még egy kevés sóval.
  • Beleöntöm a tejszínt, hagyom összeforrni (kb. 2 perc), és tálalom.


6 megjegyzés:

"saját levében" írta...

És a szerencsi étcsoki új csomagolását láttad már? Mindegy, úgyis "made in Csehország" van ráírva...

Névtelen írta...

a nográdinál régebben is volt ilyen "selejtes" kiadás. reméljük, most is átmeneti

Névtelen írta...

Gourmandula, nem próbáltad még a tescos ropit? Az is nagyon fincsi, ropogós. ;-)

Na meg megnézem neked az itteni boltban milyen ropijuk van, mert az nagyon finom... majd jelentek.

Lizi

Gourmandula írta...

:))
igen, a Tesco-s az jó, csak az nem kapható a sarki boltban, meg a benzinkúton, szal csak komoly előreszervezéssel lehet hozzájutni. Előrelátás és szervezés pedig, mint talán az már átjött, nem az erősségem... :))

Névtelen írta...

:-))

Nem mintha én félévente többször eljutnék a tescoba. :-)

Ezért én is inkább semmit sem ropogtatok. :-)

Lizi

Névtelen írta...

Szia,

ime a jelentés, ahogy igértem.

Én és kedves kollégáim is előszerettel fogyasztunk ropit és perecet a munka túlélése céljából, amit a mellettünk található kisboltban szerzünk be. :-)

Tegnap megnéztem a pontos paramétereket: Profi márkanév alatt fut, de pl. itt a Match-ban is kapható. A gyártó Horváth.... nem emlékszem pontosan.
Lényeg, hogy mind a ropi (itt sticsuri) és a perec is nagyon fincsi.
Szóval let's try! ;-)

Lizi

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin