2008. május 18., vasárnap

Rumos-rebarbarás-almás rétes


Pár idevágó és kevésbé idevágó gondolat, sok helyett.

Rétes USP: a rétes rendkívül egyszerű, ám kifejezetten elegáns alternatívát nyújt a töltelék kanalazására. (A ’minél kevesebb tészta, minél több töltelék’ elv elkötelezett híve vagyok, ami rétes esetében konkrétan azt jelenti, hogy a tészta szigorúan minimál, és kizárólag töltelék-összefogó funkciót láthat el.)

Recycling: ’ne neeeeee, jó lesz az a kis rum még valamire’ – mondtam, és az indulás előtti utolsó pillanatban a negyedéig teli (positive thinking) üveget kimentettem a szemetesből (melyik volt az?!), majd a 13. sz. csomag legtetejébe gyömöszöltem.

Think out of the box. Ááá, igazából marha sok tétlen (6 óra autóút) időm volt gondolkodni. Bábolna magasságában megszületett a fejemben a rumos-rebarbarás-almás rétes. Ebben a sorrendben.

Egyébként van olyan rétes, ami nem langyosan a legjobb?

Ja, egyébként ez volt M szülinapi desszertje. És nem az lett, hogy a tölteléket egyből a fazékból kanalazta? Ok, kanalaztuk.

Teraszidény officialy elkezdődött.

Ha a a saját szomszédom lennék, tele lennék indulatokkal. (Szempontomból) szerencsére süket.


Hozzávalók (2 rúdhoz)

1 csomag rebarbara (6-7 szár volt benne asszem)
5 méretesebb szem sárga alma
barnacukor ízlés szerint
vanília esszencia
szegfűszeg (4-5 darabot tettem bele)
rum ízlés szerint
1 tojás (rétes rúd megkenéséhez)
Rétestészta (találtam teljes kiőrlésűt, nagyon finom)

Rebarbarát megpucolom (úgy, mint a spárgát, ezúttal szerencsére kevesebb vágással az ujjamon), feldarabolom apró kockákra, majd az almával is így teszek.

Lábosba szóróm a gyümölcsöt, megszórom cukorral, beleteszem a szegfűszeget és addig főzöm, amíg lekvár-kompót állagok közötti átmenet tipikus jeleit nem mutatja (félig pépes, de még darabos). Félúton nem felejtem el a rummal alaposan meglocsolni. Legvégén vanília esszenciából egy minikupaknyit adok hozzá, ha még kell, édesítem, majd lehúzom a tűzről, és hagyom kihűlni.

2 lap rétestésztát kiterítek, majd a kihűlt töltelék felét ráhalmozom, feltekerem. Ugyanez mégeccer, majd rúd tetejét tojással megkenem, és az egészet forró sütőben (asszem 200 fok) kb. 8-10 perc alatt aranybarnára sütöm.

4 megjegyzés:

Millie írta...

Ez jól néz ki! A rétes nálunk is a gyorsan valami finomat projektek állandó témája. Legutóbb almás készült, amit wokban pároltam. Nagyon lédús alma volt, így rázuttyantottam egy csomag vaníliás pudingport. Nem rontotta el! :-D

Unknown írta...

Szia!Meg tudod nekem mondani hogy kerül fel valaki a gasztro.miner.hu oldalra? Bocs hogy Téged kérdezlek de Te fönn vagy ás egész délután a te blogodat olvastam:) kéznél volt. Köszi a feleletet, Szilda

Gourmandula írta...

Millie: na igen, én általában hebrencsségből úgyis hagyom elfőni a levet, ezért ezzel sosincs gond... :))

RO: Aszongya... "Ha csatlakozni szeretnél, vagy bármilyen ötleted van, az info[kukac]miner[pont]hu címen szívesen vesszük észrevételeidet." azaz ide kellene dobnod egy emilt, hogy vegyenek fel. Sok sikert! :)

Unknown írta...

Köszie, el is ment az emil, remélem hamar jön válasz.
Elkészült a sörös chili, rém előr lett, de amőgy igen ízletes.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin