2008. május 25., vasárnap

Chilis csokis brownie

Nem vagyok egy nagy sütis. Részben azért, mert a sósat jobban szeretem, részben önvédelemből (mert azért az édeset sem vetem meg). Elvem, hogy amit nem tartok itthon, olyat nem is fogok enni. Tehát, sajátos önvédelmi technikámból kifolyólag, sosincs itthon édesség. Másoknak azért néha szoktam készíteni. Ráadásul most a tesók+tündérlaláik jöttek, őket pedig valami igazán különlegessel szerettem volna meglepni.

A vacsora témája egyébként a chili volt, mert mind génbekódoltan szeretjük, ha füstöl a fülünk. Guatemalából hoztam valami durva, igazi natúr csokit (97%?), amit mindenképpen szerettem volna már kipróbálni, így a menü legkézenfekvőbb fogásának a chilis-csokis brownie számított.



Kerestem egy alap chilis brownie receptet, ami kiindulási alapnak szolgált, de lényegében bármilyen más, már bevált brownies recept is megfelel, a lényeg itt úgyis a fűszereken/aromákon van. Ha nem is 100% saját találmány, de most azért icipicikét büszke vagyok magamra, mert gyakorlatlanságom ellenére elég klassz lett.

Maradék mennyiségtől igyekszem extragyorsan megszabadulni, mert nem bírok vele farkas-szemet nézni. Kibagyümölcsnap.


Hozzávalók

120 g lehetőleg nem édesített főzőcsokoládé
10 ek. vaj (picit kevesebb, mint ¾ cup, ill. én 200gés kockát tettem bele)
1-1½ cup cukor (attól függően, h mennyire édes a csoki meg a szánk)
3 extra large vagy 4 normál tojás
1¼ tk. vanília esszencia
1 cup mandulaőrlemény (vagy eredetileg liszt, & 4 normál tojáshoz akár 1¼ cup)
1-2 tk csípős chilipor (ízlés függvénye, hogy ki meddig megy el, lehet masszát közben kóstolgatni)
1 db ancho chili paprika - ledarálva
1 csipet só

Elkészítés

  • Csokit a vajjal (gőz fölött) megolvasztom, beleteszem a cukrot, és addig kevergetem, míg krémes masszát nem kapok (cukorkristályok szét nem olvadnak). Félrehúzom a tűzről, és hagyom hűlni.

  • Közben egy kb. 20x30 cmes tepsit kivajazok, kilisztezek, sütőt 175 fokra izzítom.

  • Ancho chili paprikát megőrölöm, és a csokimasszába keverem, a vanília esszenciával, a chiliporral, és a csipet sóval együtt.
  • Felverem a tojásokat és óvatosan belekeverem a már langyosodó masszába.
  • Legvégül belekeverem a mandulaőrleményt (vagy liszt, akinek az van).
  • Tepsibe öntöm a masszát, és 175 fokon kb. 40 percig sütöm (nekem ekkor lett pozitív a késteszt).

Tálalásig a sütőben langyimelegen tartottam, és egy gombóc madártejes (nem volt vanília) fagyival szervíroztam.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin