2007. november 18., vasárnap

Thai kókuszos curry leves


Spontán vasárnapi szülői vizit. Épp nekiálltam egy gyors thai kókuszos curry levesnek, még pont volt idő gyorsan megtriplázni az adagot.

Nagyon hálás egy leves, mert pár perc alatt megvan, zéró tálentum igényeltetik hozzá, és a kókusz egzotikus selymessége hiphop 30 fokkal melegebb tájakra penderít. …ennek van értelme? Mindegy, ha Tóth Árpád Körúti hajnalában „Egy kirakatban lila dalra kelt egy nyakkendő”, akkor végül is ez is leírható ill. megérthető. (Egész vers itt. Szeretem, ez meg a kedvenc sorom, annyira zseniális. Egyébként a versektől annyira nem esem hanyatt, ő a kivétel.)
Na de a leves.

2 ujjnyi gyömbért és 2 gerezd fokhagymát lereszelek, hozzá most egy lilahagymát vágtam nagyin finomra, majd mogyoróolajon közepes lángon megdinszteltem az egészet. Aki akar, tehet bele chilit is, anyukám miatt most ez kimaradt.

A Thai zölségkeveréket és a maradék bébikukoricákat, valamint a maradék tofut is spontán beleszóróm a wokba, picit pirítom, majd 1 nagy púpos evőkanál curry-t is belekeverek. Pirítom még max kettő percig, aztán 1 deci kókusztejjel, kb. 4 dl zöldség alaplével és 1 deci tejjel felöntöm, sózom, és felforralom.

Sűrűbbnek szeretem, így egy csapott evőkanál keményítőt 2 kanál hideg vízzel elkevertem és ezzel egy icipicit még sűrítettem rajta.

Legvégén jöhet bele egy kis finomra vágott koriander zöld, és ha meredeknek is hangzik, egy egészen kevés (konkrétan harmadnyi) lime levét is belecsepegtetem, csak hogy éppen érezni lehessen egy kis savanykásságot (nem hülyeség ez a thai 'négy alapíz' szabály).

Feltétnek falafelt pirítottam és tálaláskor dobtam 2-2 darabot minden tálkába, kísérőnek pedig finom Feind olaszrizlinget kortyolgattunk.


Desszert adott volt: a birs tatint betoltam melegedni a sütőbe, hogy megint picit megpuhuljon a vajas karamell, és langyosan, tejszínhabbal szervíroztam. Olyan hálás egy közönség az én drága drága éccsanyám és éccsapám!!! Mind befalták. Ezért érdemes...

1 megjegyzés:

Dolce Vita írta...

Nekem is érdemes lenne ilyeneket küldeni, hálás lennék én is. : )

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin