2007. október 1., hétfő

Narancsos sárgarépaleves


A hideg beköszönte két egyértelmű hozománnyal bír (és szándékosan nem használnám a kulináris oder gasztro etc. jelzőt): a forralt bor és a levesek. Illetve fordítva. De végülis olyan mindegy, mindkettővel nagyon szívesen élek, csak az egyiket jobban esik kanalazva magamba dönteni, a másiktól meg hamarabb perdülök táncra.
BP barátomnál ettem ilyet nemisolyanrégen, ezt reprodukáltam most. Minden hála érte.


(Négy személyre)

Kb. 1,2 kiló répa (szemre ment, de jó sok volt)
1 apró fej vöröshagyma
1 db narancs
1,5 liter zöldséglé
vaj, olaj
szerecsendió

szeletelt mandula


A répákat vékonyra karikáztam, és az apróra vágott hagymával vajon megpároltam (mikor a vaj elfogyott, olívaolajra váltottam, nem ártott neki).

Mikor félig megpuhult, felöntöttem az alaplével, enyhén sóztam, és főztem még kb. 10 percet.
Narancs héját belereszeltem, majd a fél narancs levét is belefacsartam.

Tűzről lehúz, botturmixszal neki megy, reszelt szerecsendióval megszór, done.

Jelen esetben fokozottan pirított mandulával szórtuk meg a tetejét, mindenki egyenesen a tányérjába kanalazta. (Az odakozmálás persze nem volt cél, de tanulság az van, el kell tudni dönteni, hogy a teraszon szocializálódunk vagy pirítunk.)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin