2007. október 6., szombat

Keralai ananász curry

Vettem egy éretlen ananászt vagy egy hónapja, idáig a teraszon érleltem. Tegnapra szószerint kritikussá érett a helyzet, így kirángattam a rátelepült muslinca kolónia szájából, és gyorsan alternatív felhasználási lehetőségek után néztem. Indiai ízekre vágytam, alors lekaptam indiai utam egyik legkedvesebb souvenirjét, a Kitchens of Kerala c. receptgyűjteményt (by Salim Pushpanath és Nimmy Paul), inspiráció céljából.

Eredeti recept ananász helyett breadfruit-ra épül, és nem említett panírt, azaz indiai házisajtot sem (pláne nem tofut, ami tőlük teljesen idegen), de ez engem nyilván nem zavart.

25 perc alatt kész, friday night fever előtti laza vacsiként is remekül bevált. Csak a fotózáshoz marha nehéz megvívni egy maradék adagért, mert valaki állandóan visszatáncol a fazékhoz nyalakodni, aztán másnap du. meg még mer érdeklődni, hogy fotóztam e már, mer’ jönne maradékot pusztítani…mik vannak!)

Ananász curry
(3-4 személy)

1 nagy és érett ananász
1 kocka tofu
1 fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
1 ujjnyi frissen reszelt gyömbér
1/ 4 evőkanál kurkuma
Őrölt chili paprika ízlés szerint (eredetileg 1 evőkanál, de akkor füstölnek a fülek)
Zöld chili (pár karika, opcionális, azoknak, akiknek a vendégei is szeretnek szipogni, könnyezni evés közben)
1 evőkanál őrölt koriander
2 ek. kókuszolaj (én most 3 ujjnyi vajjal helyettesítettem)
1 evőkanál curry (eredetiben curry levél volt, aminek ehhez nem sok a köze, de momentán nem volt kéznél)
Natúr kesudió (saját fejlesztés, opcionális, én úgy egy nagy marékkal tettem bele)
200 ml kókusztej
kb. 1 dl forró víz
2 ek. joghurt (saját fejlesztés, opcionális)


Köret: mazsolás fahéjas rizs

4 dl-es pohárnyi rizs
8 dl víz
1 kis fej vöröshagyma
1 marék mazsola
1 db 3-4 cm-es fahéj rúd



Kezdjük a rizzsel. A nagyon nagyon apróra vágott hagymát szétmálasztjuk egy kevés olajon. Hozzáadjuk a rizst, kicsit pirítjuk, majd beleöntjük a megmosott mazsolát, a fahéj rudat, felöntjük 2x annyi vízzel, és enyhén sózzuk. Fedő alatt készre pároljuk. Done.

Az ananászt és a tofut felkockázzuk, a hagymát és fokhagymát egészen apróra vágjuk, minden fűszert előre kikészítünk.

Vajon (ha van, akkor kókuszolajon) a hagymát, fokhagymát és fűszereket kicsit pirítjuk (kb 1-2 perc), majd rádobjuk az ananászt. Sózzuk, és kb 2 percig stir fry sütögetjük, hozzáadjuk a tofut, további 2 perc pirítgatás, majd felöntjük a forró vízzel, és addig rotyogtatjuk, amíg a leve gyakorlatilag elfő. Útközben dobjuk bele a kesudiókat is, attól függően, hogy mennyire szeretjük puhán vagy ropogósan. Végén felöntjük a kókusztejjel, kavarintunk rajta párat, és lehúzzuk a tűzről.

Opcionálisan (ha pl. nagyon érett és édes volt az ananász) hozzáadjuk a 2 evőkanál joghurtot is, csekkoljuk, ha kell, akkor még sózzuk is egy picit.

Mire megvagyunk a curryvel, a rizs is pont kész.
Et voila, pret á servir.

Megjegyzés: ha esetleg túl leves lenne, akkor be lehet sűríteni egy evőkanál hideg vízzel elkevert keményítővel, vagy egy kis liszttel, ez ott és akkor derül majd ki.

2 megjegyzés:

Mamma írta...

Áá, végre megtaláltam!:-) A tiednek olyan a színe, mint amit én is szerettem volna, csak én még pirítás után megőröltem őket, de legközelebb nem teszem.
Hm, nem tudom, panírral milyen lenne, a tofut nem szeretem, de nekem épp így a jó, csak a sűrű mártás alatta!:-)))
Az ízlésünk nagyon hasonlít:-))

Gourmandula írta...

Igen, én is észrevettem, hogy sok esetben egy húron pendülünk. :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin