2007. szeptember 23., vasárnap

M’chicha wa’nazi Irio-val


Szülinapi menü, 2. felvonás. Afrikai fúziós konyha, magyarul kókuszos kesudiós paraj (nálam upgradelve rétes töltelékként) Tanzániából, valamint krumplipüré babbal és kukoricával (Kenya). Húsevőknek meg grillezett csirkemell, on the side (fotózásra már nem maradt belőle). De ezt mind mégse írhatom címnek.

Eredeti recept továbbra is 5 világrész vegetáriánus konyhája (Miss Brown).

Néminemű módosítások következtében így aratott a makadámdió-pestós tökleveshez hasonlóan nagy sikert.


M’chicha wa’nazi azaz Kókuszos kesudiós parajrétes
(2 dundi tekercshez)

1 kg spenót
1 nagy fej hagyma (v. 2 kisebb)
1-2 piros chilipaprika
kb. 8-10 dkg kesudió (eredetiben pörkölt mogyoró van, nekem ez jobban tetszett)
3 dl kókusztej (krémes fajta)
3 dkg vaj (vagy amennyit nem sajnálunk)

2x3 db réteslap
1 db tojás a rétes tetejének lekenéséhez

A spenótot fele vajon pár perc alatt megfonnyasztom (ha mirelit, lehetőleg olvasszuk ki előtte), sózom. Ezután lábosból kiszed, extra nedvességet kinyomkod, majd ha szükséges, akkor fel is aprít.

Lábos vissza tűzhelyre, és a finomra aprított hagymát megdinsztelem a maradék vajon. Sózom, mehet bele a felaprított chilipaprika is, és kb. 1-2 percen át tovább pirítom.

Kesudiót és a kókusztejet összeturmixolom, majd a krémet a hagymára öntöm. Úgy két perc alatt a szósz besűrűsödik, ekkor mehet bele a spenót is. Sózom ízlés szerint, majd elzárom a hőforrást, és hagyom hűlni egy picit.

Sütőt bedurrantom 200 fokra (én légkevertem).

Kiolajozott vagy sütőpapírral bélelt tepsibe fektetek 3 db réteslapot, erre kanalazom a max. langyos spenótos masszát, majd a sütőpapírt mankónak használva az egészet felgöngyölítem rúdformára (persze konyharuha segítségével is lehet csinálni, nekem most így jött ki, és megspóroltam 1 etapot, mert hát rögtön a tepsiben tekertem fel).

Másik rúd dettó, majd a tetejüket az alaposan felvert tojással vagy olvasztott vajjal megkenegetem, és 200 fokon 12 perc alatt aranybarnára sütöm.

***


Irio azaz Krumplipüré babbal és kukoricával
(kb. 4-6 személyre, én dupla adagot készítettem 8-unknak, úgy pici még maradt is belőle)

1 kg burgonya
400g (1 konzerv) vörös vesebab
1 szár kukorica (vagy mirelit, csak végsősoron konzerv!)
Sok-sok vaj (3 dkg-ot ír, de ha krémesebben szeretjük a krumplipürét, akkor bátran tegyünk bele még)
Fél csokor petezselyem


Meghámozott krumplit sós vízben puhára főzzük. Míg fő, a kukoricát megpároljuk (kb. 10-15 perc).

A főtt krumpliról leöntjük a vizet, és picit kavargatjuk, hogy megtörjön, illetve ízlés szerint a preferált állagúra pépesítjük. Sózzuk, vajjal krémesítjük. A kukorica csövéről késsel levágom a szemeket, és az alaposan átmosott babbal, valamint a finomra vágott petrezselyemmel együtt a krumplihoz keverem. Készen is lenne.


Legvégére maradt a csirkemell, amit a húsevők kedve szerint lehet elkészíteni. A csirkemelleket anyukámék hozták, legutolsó befutóként, és mivel már mindenkinek kopogott a szeme az éhségtől, nem volt időm pácra meg babrálásra: szimplán mindkét oldalukat aranybarnára pirítottam egy kis fűszeres olajon. Legközelebb valamilyen mézes-chilis pácban tudnám elképzelni, húsevők, lehet kreatívkodni!

1 megjegyzés:

Rossamela írta...

A kevéske spenótot brokkolival egészítettem ki, vaj helyett olaj (az is elfogyott éppen), rétes helyett főtt barnarizzsel tálaltam a szottyot. Az uram kitörölgette a serpenyőt (lemaradtam) és kézcsókjait küldi.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin