2007. szeptember 28., péntek

Borvacsora: Vörösboros csirke

Annak ellenére, hogy én nem élek vele, adódik, hogy húst is tálalok, de olyan igazán ritkán van, hogy a főszerepet osztom húsra, és ez most az a bizonyos kivétel. Nem volt szándékos, igazából az este témája a magyar borok voltak, így csusszant be oldalágon a húsos téma is.

Magyarosat szerettem volna, külföldi barátaimnak, de kikerülve a sablonos tradicionál ételeket. Kerestem-kutattam, törtem a fejem, majd eredményképpen a http://www.fakanal.hu/ oldalon talált "Borban főtt csirke" alapján kiindulva született ez a fogás. Legjobb indulattal is max annyira lett magyaros, hogy egy egész üveg Gere ment bele, de ez senkit nem zavart (sem a bor, sem az, hogy nem gulyást kaptak).

Hozzávalók:
1,5 kg csirke: 4 felsőcomb, 4 alsócomb, 2 nagy combi és egy egész mell kettőbe vágva (bőrősen)
8 kisebb fej hagyma (4 vörös, 4 lila)
2 db répa
2 gerezd fokhagyma
250 g gomba (amit én sikeresen befelejtettem, de jelentem, nélküle is műkszik)
Vaj és vagy olaj
Kakukkfű (három friss szál)
Nagy marék petrezselyem
Babérlevél
Kb. 1 dl konyak
Kb. 1 üveg jófajta vörösbor (nálam most Gere portugieser ment bele, ¾ üvegnyi, de lehet alább is adni, nekem ez volt napok óta nyitva, és meg kellett menteni)

Husikat a vajon/olajon pár perc alatt pirosra sütöm. Ha körbe pirongtak, kiveszem őket, és a szaftban megpirítom az apróra vágott hagymát és répát.

Igazából eredeti recept ír 10 dkg szalonnát is, amit én szintén elfelejtettem (ez egy ilyen nap), de őszintén szólva a bőrök zsírja, a vaj, meg az olaj bőségesen elégnek tűnt. Aki mégis szeretne egy kis extra koleszterint, az itt, a hagyma pirításakor dobja a lábosba.

Amikor a hagyma kezd üveges lenni, visszateszem a husikat, belezúzom a fokhagymákat, ízesítem a zöldfűszerekkel, sózom, borsozom.

Rálocsolom a konyakot, meggyújtom, és hagyom, hogy egy pár másodpercig égjen. Ha kialudt a láng, felöntöm a vörösborral, és lassú tűzön, fedő alatt 1,5 óráig főzőm.

A gombát kb. 1 óra után érdemes beleaprózni, ugye nekem kimaradt, nemistomhogyantőténhetett. Azért next time megint nekifutok, mert bár így is isteni volt, a gomba ehhez nagyon passzolna.

Mikor elkészült, a csirkéket és a zöldséget tálra szedem, a szaftját pedig egy kis liszttel besűrítem, és külön tálkában szervírozom. Lehet, hogy legközelebb botmixerrel is nekimennék, most így tetszett.

Petrezselymes-vajas krumplipürével és salátával tálaltam. (Eredetileg tócsnival terveztem, és még krokettel is klassz lehet, de idő hiányában most püré lett belőle).

Ketten bepusziltak majd 1,5 kiló csirkét, a fotómodellt úgy kellett kimentenem, szal gondolom jó lett.

Ui.: ja, desszertnek a már bevált mézes borpudingot készítettem, ezúttal aszú helyett édes szomorodnival, és sűrűbb karamellel. Így is tökéletesen kicsusszant fél óra után, és jobb volt a karamel a tetején, szal beigazolódott a gyanúm, nem kell a cukorhoz annyi víz, elég a fele. Megint tökéletes levezető volt.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Én egyszer túróscsusza-harcsapaprikással próbáltam külföldieket elvakítani, a csavar az volt benne, hogy a csuszát kicsit felnyomtam ezzel-azzal (talán fokhagyma, tojásfehérje) a tetejére pedig darált/morzsolt tepertőből és tojáshabból csináltam krémet és bedobtam pirulni a sütőbe.

Igen, valóban nehéz étel, de nem olyan gusztustalan, mint amilyennek hangzik... sőt

Gourmandula írta...

hát engem tod mennyire hoz lázba...:)) de bizta finom volt... láttad a répalevesed premierplanban? :))) hmmmm

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin